bouwmeesteroppad.reismee.nl

We zijn weer oppad.. voorjaar 2015

Voorjaarsreis 2015

We zijn weer oppad…

Op dinsdag 21 april vertrokken we weer voor onze voorjaarsreis!

We hadden een mooie tocht via de Westerschelde tunnel, we namen deze route omdat er in België een treinstaking was… we gingen via Calais, Nouvion (allo allo…) Eu, naar Criel sur Mer waar een mooie camperplaats is aan de rand van de zee. Met zicht links en rechts op de witte krijtrotsen van Normandië. En recht vooruit zagen we tegen 21 uur de zon mooi bloedrood in de zee zakken. We hoefden er niet eens de camper voor uit te stappen…

Ook hadden ze een restaurantje op loopafstand waar heerlijke eten op volle borden werd geserveerd voor een zeer betaalbare prijs… Dus onze reis was goed begonnen! We rekten het verblijf nog een dagje vanwege goed weer en het goede restaurant…

Op donderdag de 23e streken we neer op camping “Bords de la Eure”. Vanaf de camping liepen we langs de Eure naar het centrum van Chartres. Dit bleek een gezellige stad met een mooie kathedraal en veel winkels, voornamelijk kleding.

De volgende morgen liep ik mijn rondje langs de Eure… Na het ontbijt startten we de motor van de camper weer. Net buiten Chartres passeerden we een gloednieuwe supermarché Le Clerc met wel 40 kassa’s. Splinternieuw en de grootste die we tot nu toe hebben gezien… We streken neer in La Villle aux Dames, op camping Les Acacias. Dit is een voorstad van Tours. Nog diezelfde middag fietsten we naar Tours (7 km.). Het weer was prima, de kathedraal was mooi, het centrum viel wat tegen na Chartres…

Toen was het inmiddels 25 april, vrijdag. Het weer bleef mooi en we wandelden vanaf de camping in de uiterwaarden van La Loire. Een mooi stuk natuurgebied. De nachtegalen begeleidden onze wandeling muzikaal, enigszins luidruchtig.. Er zaten er zoveel dat er zeker na iedere 50 meter weer een volgende nachtegaal het melodietje overnam… Aan de overzijde van La Loire zagen we huizen in de rotsen in de rivieroever.

De weersvooruitzichten leken in eerste instantie voor Frankrijk niet zo gunstig, dus Gert bekeek de snelste route naar Spanje waar het weer stabieler was… Maar op de valreep, bij het laatste weerbericht voor vertrek, gaven ze toch nog een paar mooie dagen in La Brenne… En daar hebben we zoveel goede herinneringen liggen dat het erg moeilijk werd om daar zomaar voorbij te rijden…

Het gevolg was dat we zondagmorgen in stromende regen naar Rosnay reden, maar daar wel later op de middag lekker in het zonnetje voor de camper zaten… met uitzicht op het meer! We scoorden al 2 soorten orchideeën, de Tongorchis en de Harlekijn..

Het is vandaag maandag en we fietsten al een mooi toerke van zo’n 40 km… We ontmoetten hier op de camping, mensen uit Zundert, Willem en Marian! We ontdekten weer waarom het hier zo’n bijzonder gebied is.. prachtig landschap, veel meertjes, veel vogels, rust… en de derde orchidee, de mannetjesorchis. Onze kuiten hebben weer een beetje geoefend met de heuveltjes. Met Willem en Marian proefden we een lekkere Floreffe van de tap in Maison du Parc en proostten we op onze koningsdag…

Plannen? We zien wel… eerst hier genieten… Groetjes en liefs, Gert en Els.

Aad&Anke

Goede reis gewenst! Beetje jaloers.....ivm de 'nasleep' van de verhuizing kunnen wij pas eind mei vertrekken!?

Jan-Willem und Willie

Goeie reis, veel frisse lucht, rust, fijne Restaurants en veel plezier.

Angela en Twan

Bon voyage!! Geniet er zoals gewoonlijk van en laat ons een beetje meegenieten. Heel veel plezier.
Wij vertrekken rond de Hemelvaart naar Sardinië.

Ine

Fijne reis! Heerlijk!

Pierre en Mieke

Hoi Gert en Els,
La Brenne, ook wij proberen het elk jaar wel een keertje aan te doen. Doe Marian en Willem de groeten. Wij zijn ook al weer een weekje op pad. Niet naar zuiden deze keer, maar naar het noorden. Momenteel zitten we in NP Sooma in het zuiden van Estland, waar
Johan en Loes Schaerlaeckens ons opwachtten. Gisteren een mega waarneming gedaan van 2 rustig overstekende wolven op zo'n 60 meter voor de stilstaande bus. Voor ons de eerste keer.We waren toen op zoek naar auerhoenen. We zagen 6 vrouwtjes die aan de kant van de grindweg steentjes oppikten. Prachtig, prachtig.
Jullie ook nog een schitterende voortzetting van de reis, zodat we over enkele maanden weer van alles uit te wisselen hebben.
groetjes van ons

ingrid

Heel veel reisplezier!!XX

Karin van Bavel

Ik dacht laatst al eens: zullen Els en Gert niet weer eens op stap gaan? Heel veel plezier en geniet ervan en laat ons meegenieten. xx

Marian

Ze zijn weer weg,.....
Het klinkt weer gezellig, en mooi , ...
Mooie reis gewenst Els en Gert, en dat zal vast lukken!!