bouwmeesteroppad.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Voorjaar 2015 10e verslag

Voorjaar 2015 verslag 3

Voorjaar 2015 verslag 2

We zijn weer oppad... voorjaar 2015

Wat later dan gedacht... zijn we nu toch vertrokken! Eerst Frankrijk en dan zien we wel...

Costa Rica laatste dagen

Costa Rica 3e week

Costa Rica 2e week

Costa Rica 1e week

camperreis herfst 2014 (4)

We waren een lang weekend in Avignon. genoten daar nog van het laatste staartje mooi weer voor we de terugtocht aanvaarden... 26 november weer thuis...

camperreis herfst 2014 (3)

Zuidelijke Provence!

camperreis herfst 2014 (2)

Een ruime week Waren we op een camping in Colombiers en verkenden we, op de fiets de omgeving van Beziers.

camperreis herfst 2014 (1)

We begonnen aan het Lac Du Der met wel 100.000 kraanvogels. Vervolgens St. Pourcin sur Sioule, Campagnac en nu in Colombiers nabij Beziers.

camper-reis voorjaar 2014

We maakten met de camper in het voorjaar een reis door Frankrijk, Italië, Slovenië, Kroatië, Hongarije, Slowakije, Oostenrijk, Duitsland van 27 maart tot 12 juni.

Frankrijk 01-11-2013

najaar 2012 Portugal

najaar 2012 camperreis (2) FRANKRIJK, SPANJE, PORTUGAL

Terugreis FRANKRIJK

Het laatste stukje van de reis is begonnen... Op naar de kou, herfst, winter... geniet nog even van onze foto's van zonnige plekjes!

Terugreis SPANJE

Weer op de weg terug...! Er was iemand die graag wilde weten wie welke foto's maakt... zodoende..

Serra da Estrela

We zijn er 9 dagen geweest en hebben er veel gewandeld. Kijken jullie zelf maar hoe mooi de landschappen zijn in de Serra da Estrela. Zelfs in het najaar!

nog een staartje Alentejo

De laatste dag van ons verblijf bood Phine ons nog een uitstapje aan naar Marvaô. Daar waren dat weekend Arabische feesten. Het dorpje wordt ook wel het adelaarsnest genoemd. Het ligt hoog op een berg met een prachtig gerestaureed kasteel. Hét ideale decor voor zo'n Arabische markt..

PORTUGAL Alentejo

We zitten al weer 11 dagen in Portugal. We hebben veel gewandeld en ook een dagje gefietst! Dat kon net zonder af te stappen maar was toch wel pittig! De natuur is hier weer heel anders. Wat we hier nog wel zien zijn de kurkeiken. Voor Rita uit België... het steenuiltje zat op zo'n 4 meter en de foto's zijn vanuit de camper gemaakt in de steppes vlakbij Belèn. De trappen zaten zeker een 900 meter weg en waren eigenlijk flinke stippen aan de horizon.WE zagen ze op de steppes bij Ste Martha de Magasca.

Extremadura

De Extremadura heeft weer heel andere landschappen dan de Pyreneeën. Ook daar hebben we weer van genoten. En we hebben toch ook nog wel wat vogels gezien! We proberen dat in de foto's een beetje weer te geven.

Los Pirineos

We hebben genoten in de Spaanse Pyreneeën. Ik leer m'n camera ook wat beter kennen... We hebben veel gewandeld. Onze conditie is weer flink opgevijzeld!

Charentes Maritime Atlantische kust.

Ik heb de gebruikershandleiding van m'n camera gedownload van internet. Nu gaat het echte oefenen beginnen! Enne Pierre en Mieke, dank jullie wel voor het hart onder de riem... ik ga voor de hoofdprijs!

We zijn weer oppad... met een nieuwe camera..

We zijn weer op weg. Ik, Els, heb een nieuwe camera en geen gebruiksaanwijzing meegenomen dus tot nu toe was het stevig puzzelen. We hopen nu we inetrnet hebben iets te kunnen downloaden... De eerste probeersels ga ik aan jullie tonen!

Het laatste fotoverslag van onze Hongarijereis

Het zit er bijna op... We zitten nu bij de Technische man in Hahausen. Jan Willem! We gaan daar de laatste dagen doorbrengen en dan zijn we donderdag weer thuis!

Budapest en veel warmte

We hadden moeite om afscheid te nemen van ons campinkje in SZENTKIRÄLY bij Vera en Fred. Omdat we de enige gasten waren hadden we ook veel contact met ze en dat was erg gezellig! Maar er werd een weersverandering met daling van temperatuur gemeld. Daar maakten we gebruik van en hebben bij een heerlijke temperatuur kunnen genieten van de prachtige stad BUDAPEST. We gingen op advies van Fred naar de overdekte markt, niet een keer maar meerdere keren, geweldig was het. We dronken koffie bij GERBEAUD en keken ons ogen uit naar al dat moois. Ook deden we op advies van Jan Willem de catacomben en daar zat ik opgesloten op de damestoilet.. Vrijdag trokken we weer verder. De temperatuur was weer opgelopen tot boven de 35 graden...

Op weg naar Boedapest

Op weg naar Boedapest deden we nog een tussenstop in Szentkiraly. We vonden een plaatsje bij Vera en Fred op Fantázia Tanya. We werden gastvrij ontvangen en hebben daar een heerlijk verblijf gehad. Zij wonen hier echt in een klein paradijsje! En daar voelden we ons, als enige gasten, al snel thuis en we hebben ons daar lekker laten verwennen! Ze hebben zich bij het afwerken van hun toiletgebouw laten inspireren door de kunstenaar Hundertwasser. Het ziet er heel bijzonder uit. Maar de natuur vond het toch nog niet compleet en zorgde voor een boomkikkertje in de doucheruimte. Ik moet zeggen, het is heel speciaal. Gert liet zich daar niet door afremmen en stond samen met die springert onder de douche... nu moet ik zeggen dat ik er toch niet echt rustig van word dus heeft Gert hem gevangen en in de notenboom gezet waar hij weer zijn mooie groene kleur kan terugkrijgen...

Nog meer ZUID-HONGARIJE

We vertrokken van camping Maré Vára naar SZEGED. We bekeken de grote stad en vandaar doken we weer de natuur in. We wandelden op de Puszta en genoten van de gastvrijheid van Tineke en Theo.

Week 4 in ZUID-HONGARIJE

We begonnen met een verhuizing van TAMASI naar MAGYAREGREGY. Op camping Mare Vara vonden we een mooi plekje. We wandelden in een prachtig beukenbos, we gingen een dagje met de bus naar PECS. Daarna wandelden we maar nu minder in het bos maar meer uuitzichten..

week 3 HORTOBÁGYI

Deze keer geen foto's van bloemen maar veel vogels, wat speciale plaatjes van de HORTOBÁGYI. De Noniuspaarden en hun berijders, de speciale runderen met hun enorme horens ( Hongaars grijs rund). En de Mangalika varkens met hun bruine krullen. En wat foto's van de eindeloze vlaktes van de puszta.

Week twee in HONGARIJE

Het weer is prima, iedere dag een zonnetje en zo rond de dertig graden. We vertrokken van Farm Lator naar Eger en na een paar dagen hebben we een plekje gevonden aan het Tiszameer.

De eerste ervaringen in HONGARIJE

We reden in drie dagen naar Farm Lator in het noord-oosten van Hongarije. Daar genoten we van een mooi natuurgebied het BÜKK gebergte. Gert scoorde hier 3 nieuwe soorten, de keizerarend, de witnekvliegenvanger en de krekelzanger...

Laatste week in Tarascon

Het plan was om langzaam terug te reizen naar Nederland maar de weerberichten zorgden ervoor dat we toch nog een hele week in Tarascon bleven..

Saintes Maries de la Mer, Camarque

De Pasen hebben we gevierd in Frontignan Plage. Derde Paasdag zijn we alleen verder gereisd naar de Camarque. We kamperen daar op Le Clos du Rhône.

St. Marie La Mer

Het lijkt wel of we hier een beetje wortel geschoten hebben.. De camping is prima, we hebben een leuke plaats naast elkaar. De zee ligt hier in de achtertuin.. Prachtige fietspaden naar Perpignan en veel andere steden in de omgeving. Veel terrasjes en prachtig weer. Wat wil een mens nog meer????

Nu is het zonnetje ook in Ste Marie de la Mer doorgebroken...

Voorjaar 2012 Frankrijk

We vertrokken op 14 maart.... Zondag 18 maart ontmoetten we Kees en Philomien in Macon!

Foto's verslag Denemarken

Deze foto's horen bij het reisverslag.

Voorjaar 2011

Foto's die horen bij het reisverslag Frankrijk, Spanje, Portugal 2011 horen.

Bretagne met de camper 2010

Deze foto's horen bij het reisverslag.

Voorjaar 2010

Noordkaap 2009

Foto's die bij het reisverslag Noordkaap 2009 horen.